Regeringen vil sænke skatten, men kun for folk i jobs.

Fortrolige dokumenter afslører, hvordan regeringen vil sænke danskernes skat. Billigere biler, lavere skat på arbejde og hurtigere lettelse af topskatten er på bordet.

Med et nyt og længe ventet skatteudspil vil regeringen lette skatter og afgifter for op mod 22 mia. kr.

Det fremgår af interne regeringsdokumenter, som Politiken er kommet i besiddelse af.

Regeringen lægger op til helt at skrotte loftet over beskæftigelsesfradraget og indføre et nyt jobfradrag. De ændringer forventes at sænke skatten på den sidst tjente krone med 2,7 pct.-point, ligesom det vil betyde, at danskere i den lavere ende af indkomstskalaen kan slippe op mod 4.000 kr. biligere om året, viser beregninger sendt mellem flere ministerier.

Kilde: Politiken.dk 

Må vi lykønske den erhvervsaktive del af befolkningen med den blå regering og dens støtteparti Dansk Folkeparti, for endnu engang skal pensionisterne og overførselsindkomsterne betale gildet og skattelettelserne, for samtidigt at betale omkostningerne fuldt ud for regeringens gavebod. For med mindre regeringen vil betale med forringelser af vores velfærdssamfund, så skal regningen for den faktiske topskattelettelse på 2,7 skattepoint og prisnedsættelsen på 100.000 kroner for en Mercedes betales, også af pensionisterne og overførselsindkomsterne.

En skattepligtig indkomst på
– 100.000 kroner = skattelettelse på 2.700 kr.
– 200.000 kroner = skattelettelse på 5.400 kr.
– 500.000 kroner = skattelettelse på 13.500 kr.
– 1.000.000 kroner = skattelettelse på 27.000 kr.

Pensionisten med folkepension får en skattelettelse på 0 kr. – det samme gælder for de øvrige overførselsindkomster, er det en retfærdig fordeling af goderne i det danske samfund?

Vi vil sådan set gerne være med til at sænke skattetrykket. Hvis vi skal det, vil vi gerne gøre det i bunden i form af jobfradraget. Fremrykkelsen af den højere topskattegrænse er ikke et ønske, vi har, men nu har regeringen fremlagt det, og så må vi se, hvordan det lander i forbindelse med forhandlingerne“, siger DF’s finansordfører, René Christensen til Politiken.

Det skal nok glide ned for DF og René, hvis der kommer flere betjente ved grænsen og nogle flygtninge og migranter sendes hjem.

Vil og kan Dansk Folkeparti deltage i denne omvendte Robin Hood?

Det kører for Kurt Beier

Kurt Beier Transport A/S er en dansk virksomhed, som holder til i Padborg. Kurt Beier har datterselskaber både i Litauen og Rumænien. Ifølge selskabsregisteret CVR havde koncernens moderselskab i 2016 en omsætning på 380 mio. kr.

Igennem det rumænske selskab, GBT Logistic SRL, ansætter de rumænske chauffører på rumænske kontrakter til rumænsk løn. Da den rumænske chauffør blev ansat i 2013 var lønnen omkring 1.300 euro (9.667,19 dkk), nu er den oppe på 1.500 euro  (11.154,45 dkk) beregnet på kurs 7,44 dkk dags dato.

Chaufførerne bliver fragtet fra Rumænien til Padborg, hvor de bliver indkvarteret i containere, og herfra arbejder de i minimum tre måneder ad gangen. Chaufførerne kører international kørsel i hele Europa, blandt andet ture ind og ud af Danmark.

Vores mening:
Bortset fra lønnen går den rigtige vej og dermed på sigt løser problemet med social dumpning, så er det umoralsk at drive vognmandsforretning på den måde.

Den form for konkurrence ødelæger seriøse danske vognmandsforretninger.

En rumænsk chauffør har kørt dag og nat – uden at holde sine fridage og uden at blive betalt for hverken overarbejde, natkørsel eller weekendenkørsel – mens han arbejdede for den danske storvognmand Kurt Beier.

Sagen kort :
Den rumænske lastbilchauffør var ansat i virksomheden GBT Logostic SRL i perioden 3. september 2013 til 2. marts 2015.

I løbet af den periode arbejdede han ifølge retssagens eksperter 843 timer mere, end han blev betalt for. Det svarer til 35 dages arbejde uden løn.

Chaufføren krævede at få lagt 75 % oven i lønnen for de dage, hvor han har arbejdet på fridage, og 25 % oven i lønnen for de timer, han har kørt om natten.

Under retssagen oplyser virksomheden, at den gennemsnitlige månedsløn for en lastbilchauffør er 1.300 euro. For de rumænske lastbilchauffører er lønnen skruet sådan sammen, at selve lønnen kun udgør omkring 200 euro. De resterende 1.100 euro bliver udbetalt som skattefri rejsegodtgørelse og diæter. Der skal derfor kun lægges overarbejds- og nattillæg til selve lønnen på ca. 200 euro.

Retten nåede frem til, at GBT Logistic SRL skal betale følgende beløb til chaufføren:

2.842 euro for at arbejde i weekender og på fridage, 120 euro i renter 490 euro i sagsomkostninger. Det samlede beløb på 3.452 euro svarer til 25.672 kroner.

GBT Logistic SRL er stiftet af Kurt Beier i 2013. I dag ejes selskabet 95 procent af UAB KG GRUPP, som er Kurt Beiers litauiske selskab, og 5 procent af Kurt Beier.

Lars Løkke fyrer fiskeriminister Esben Lunde Larsen

Esben Lunde Larsen fyres af statsministeren, der kommer en mistillid til fiskeriministeren i forkøbet.

Miljø-, fødevare- og fiskeriminister Esben Lunde Larsen (V), der på torsdag skulle i samråd om den såkaldte kvotekonge-sag, bliver nu fjernet fra den del af sin ministerpost, der omhandler fiskeri. Det skriver Statsministeriet i en pressemeddelelse på regeringen.dk.

Statsministeriets presse meddelelse 7. august 2017:

Fiskeriområdet skifter ressort, og der etableres en selvstændig fiskeristyrelse

 

Fiskeriområdet er i dag ved kongelig resolution blevet overført til Karen Ellemann, der fremover vil være minister for fiskeri og ligestilling og minister for nordisk samarbejde.

Fiskeriområdet udskilles således af Miljø- og Fødevareministeriet, og der etableres en selvstændig fiskeristyrelse under Udenrigsministeriet. Fiskeriområdet, herunder EU-samarbejdet om fiskeripolitikken, håndteres departementalt i Udenrigsministeriet.

Stillingen som direktør i den nye styrelse vil blive slået op.

Statsminister Lars Løkke Rasmussen udtaler:

”Jeg har i dag besluttet at overføre ansvaret for fiskeriområdet til Karen Ellemann, så hun fremover vil være minister for fiskeri og ligestilling og minister for nordisk samarbejde.

Det har jeg gjort af to grunde.

For det første har det vist sig, at forvaltningen af de såkaldt omsættelige fiskekvoter igennem en årrække ikke har været tilfredsstillende, og det er jeg nødt til at tage bestik af. Det vil fremgå af en beretning fra Rigsrevisionen om indførelsen af omsættelige kvoter i dansk fiskeri, der offentliggøres om kort tid.

For det andet er fiskeribranchen stærkt udfordret af Brexit, fordi den lander store mængder fisk i britisk farvand. Med ressortændringen får vi et større fokus på at styrke de internationale alliancer, der sikrer, at hele rigsfællesskabet kommer så stærkt ud på den anden side som muligt.

Endelig håber jeg, at vi nu kan genstarte samarbejdet om reguleringen af dansk fiskeri med Folketingets Miljø- og Fødevareudvalg, der i den seneste tid ikke har været tilstrækkeligt tillidsfuldt.

Med ressortændringen tror jeg på, at vi får maksimal politisk fokus på at bringe administrationen af fiskekvoter i orden, og på at varetage interesserne for dette vigtige erhverv effektivt.”

Sommermøde i Dansk Folkeparti…..

Dansk Folkeparti stille nye krav til regeringen, nu skal regeringen leje et fængsel i Østeuropa.

Hvis kriminelle udlændinge bliver dømt i Danmark, skal de afsone i et udenlandsk fængsel.

”Det er jo ikke nogen hemmelighed, at vi gerne vil have, at Danmark køber eller lejer et fængsel i et østeuropæisk land, hvor standarden er en væsentlig anden end i Danmark,” siger Peter Kofod Poulsen til Altinget.dk

Der er dog kun tale om udenlandske kriminelle skal sendes til købte/lejede fængsel.

Det er os en gåde man kan stille et så populistisk forslag til regeringen og Folketinget, uden Dansk Folkeparti mister vælgeropbakning i befolkningen.

For populistisk er forslaget og uden anden tilgang at forsøge at kapre nye vælgere, vælgere som ikke tænker videre over om forslaget kan realiseres.

Der er ingen nemme løsninger på krigen mod banderne og de udenlandske kriminelle.

 

 

Esben Lunde Larsen i ny sag……

Esben Lunde Larsen er efter nye oplysninger i sagen om fiskeripakken blevet kaldt i samråd af Enhedslisten.

Dansk Folkeparti ser ikke med milde øjne på nye oplysninger om, at miljø- og fødevareminister Esben Lunde Larsens embedsfolk angiveligt skulle have systematisk og organiseret planlagt, hvordan de kunne modarbejde fiskeripakken, der i december blev indgået af et flertal udenom regeringen.

I Dansk Folkeparti synes vi det her er en ny alvorlig sag for ministeren, at man på den måde har brugt sit embedsværk til at arbejde imod den her aftale og brugt dem til ikke at ville implementere det, som et flertal havde besluttet,

siger Ib Poulsen til TV Midtvest og tilføjer:

I stedet har man brugt embedsmændene til at orkestrere noget, som skulle få det her til at vakle og ikke kunne gennemføres, og det er en meget alvorlig sag.

Ja, den svanesang har vi hørt tidligere. Et Dansk Folkeparti, der flyver op som en trold af en æske, men falder ned som et lam, når konsekvenserne går op for partiet, for Dansk Folkeparti vil for enhver pris holde en borgerlig regering ved magten.